Nowy inwestor w szczecińskim Porcie
Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy.
3 grudnia w siedzibie ZMPSiŚ została podpisana umowa z trójmiejskim konsorcjum TRIDENTE.
Umowa przedwstępna zawarta została z Konsorcjum, w którym uczestniczą:
SPEED sp. z o.o., ul. Tadeusza Wendy 15, 81-341 Gdynia (lider Konsorcjum),
TRIDENTE sp. z o.o., ul. Tadeusza Wendy 15, 81-341 Gdynia,
Polski Cement sp. z o. o., ul. Jana Heweliusza 11/819, 80-890 Gdańsk.
Ze strony Zarządu Portów sygnatariuszami byli Jarosław Siergiej, Prezes Zarządu oraz Krzysztof Sadowski, Wiceprezes ds. Infrastruktury.
Powierzchnia dzierżawy to blisko 10 hektarów. Trójmiejskie konsorcjum zainwestuje w budowę uniwersalnego terminalu przeładunkowego oraz zaplecza produkcyjnego: powstanie nowoczesna cementownia, która będzie działać w oparciu o wydajną i nieuciążliwą technologię produkcji.
- Dbamy o rozwój Portów, inwestujemy w modernizację i przygotowanie infrastruktury tak, żeby port mógł się rozwijać i przyciągać inwestorów - mówił podczas spotkania Jarosław Siergiej.
Na pytania o wybór tej lokalizacji, prezes spółki SPEED - Paweł Zastawny odpowiadał:
- Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne w tej chwili realnie poszerzają swoją ofertę inwestycyjną o nowe tereny, wybór dla tej inwestycji był więc naturalny - podkreślał.
Inwestor zapewnia także, że będzie miał na uwadze wysokie standardy ochrony środowiska. - Wszelka uciążliwość i pylenie to domena terminali działających w oparciu o stare technologie. My patrzymy szerzej, nie chcemy powielać stosowanych schematów - mówił Paweł Zastawny.
- Zadbamy o to, by proces produkcyjny cementu był w pełni hermetyczny - podkreślał Bartłomiej Kmiotek, prezes spółki Polski Cement. - Jedynym miejscem, gdzie przeładowywany klinkier mógłby pylić jest etap rozładunku ze statku, ale i tam chcemy zastosować nowoczesne technologie, które zminimalizują ryzyko pylenia - dodawał.
Rozwój portu w duchu nowych technologii i troski o środowisko dzieje się na naszych oczach.
Nowe nabrzeże - rozbudowa portu trwa
Dwa duże projekty inwestycyjne kończą się obecnie w Porcie Szczecin. Ich celem jest zwiększenie możliwości Portu oraz przeładunków, dostosowanie basenów i nabrzeży do głębokości technicznej 12,5 m, a co za tym idzie, przyjmowania w Szczecinie największych statków oceanicznych klasy PANAMAX. Szczecin już teraz obsługuje coraz większe statki i ogromne ładunki, a od połowy przyszłego roku ma być w pełni "Panamax Ready", by znacząco wzmocnić pozycję całego zespołu portowego Szczecin i Świnoujście wśród bałtyckich portów.
„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” - to inwestycja, obejmująca zagospodarowanie części Ostrowa Grabowskiego, poszerzenia Kanału Dębickiego, pogłębienia basenu portowego i umacniania dna oraz modernizacji nabrzeży: Czeskiego, Słowackiego i Spółdzielczego.
Na wyspie Ostrów Grabowski powstały nowe nabrzeża: Norweskie i Duńskie (1080 m). Ich bezpośrednie sąsiedztwo jest już przesądzone: powstanie tu fabryka elementów wież wiatrowych oraz terminal przeładunkowy i cementownia.
W tym serwisie wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.