Nowy inwestor w szczecińskim Porcie

Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy. 

3 grudnia w siedzibie ZMPSiŚ została podpisana umowa z trójmiejskim konsorcjum TRIDENTE.

Umowa przedwstępna zawarta została z Konsorcjum, w którym uczestniczą:

SPEED sp. z o.o., ul. Tadeusza Wendy 15, 81-341 Gdynia (lider Konsorcjum),

TRIDENTE sp. z o.o., ul. Tadeusza Wendy 15, 81-341 Gdynia,

Polski Cement sp. z o. o., ul. Jana Heweliusza 11/819, 80-890 Gdańsk.

Ze strony Zarządu Portów sygnatariuszami byli Jarosław Siergiej, Prezes Zarządu oraz Krzysztof Sadowski, Wiceprezes ds. Infrastruktury.

Powierzchnia dzierżawy to blisko 10 hektarów. Trójmiejskie konsorcjum zainwestuje w budowę uniwersalnego terminalu przeładunkowego oraz zaplecza produkcyjnego: powstanie nowoczesna cementownia, która będzie działać w oparciu o wydajną i nieuciążliwą technologię produkcji. 

- Dbamy o rozwój Portów, inwestujemy w modernizację i przygotowanie infrastruktury tak, żeby port mógł się rozwijać i przyciągać inwestorów - mówił podczas spotkania Jarosław Siergiej. 

Na pytania o wybór tej lokalizacji, prezes spółki SPEED - Paweł Zastawny odpowiadał: 

- Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne w tej chwili realnie poszerzają swoją ofertę inwestycyjną o nowe tereny, wybór dla tej inwestycji był więc naturalny - podkreślał. 

Inwestor zapewnia także, że będzie miał na uwadze wysokie standardy ochrony środowiska. - Wszelka uciążliwość i pylenie to domena terminali działających w oparciu o stare technologie. My patrzymy szerzej, nie chcemy powielać stosowanych schematów - mówił Paweł Zastawny. 

- Zadbamy o to, by proces produkcyjny cementu był w pełni hermetyczny - podkreślał Bartłomiej Kmiotek, prezes spółki Polski Cement. - Jedynym miejscem, gdzie przeładowywany klinkier mógłby pylić jest etap rozładunku ze statku, ale i tam chcemy zastosować nowoczesne technologie, które zminimalizują ryzyko pylenia - dodawał. 

Rozwój portu w duchu nowych technologii i troski o środowisko dzieje się na naszych oczach.

 

Nowe nabrzeże - rozbudowa portu trwa

Dwa duże projekty inwestycyjne kończą się obecnie w Porcie Szczecin. Ich celem jest zwiększenie możliwości Portu oraz przeładunków, dostosowanie basenów i nabrzeży do głębokości technicznej 12,5 m, a co za tym idzie, przyjmowania w Szczecinie największych statków oceanicznych klasy PANAMAX. Szczecin już teraz obsługuje coraz większe statki i ogromne ładunki, a od połowy przyszłego roku ma być w pełni "Panamax Ready", by znacząco wzmocnić pozycję całego zespołu portowego Szczecin i Świnoujście wśród bałtyckich portów.

„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” - to inwestycja, obejmująca zagospodarowanie części Ostrowa Grabowskiego, poszerzenia Kanału Dębickiego, pogłębienia basenu portowego i umacniania dna oraz modernizacji nabrzeży: Czeskiego, Słowackiego i Spółdzielczego. 

Na wyspie Ostrów Grabowski powstały nowe nabrzeża: Norweskie i Duńskie (1080 m). Ich bezpośrednie sąsiedztwo jest już przesądzone: powstanie tu fabryka elementów wież wiatrowych oraz terminal przeładunkowy i cementownia. 

 

 



 

Polityka Cookies

W tym serwisie wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.