Dostosowanie Nabrzeża Zbożowego do głębokości 12,5 m w porcie w Szczecinie stało się faktem.
Inwestycja ZMPSiŚ zwiększyła znacząco możliwości przeładunkowe Nabrzeża Zbożowego poprzez gotowość do obsługi większych, niż dotychczas, statków – o zanurzeniu do 11,0 m (tj. takich samych, jakie mogą wpłynąć do Szczecina pogłębionym torem wodnym).
Przed wykonaniem inwestycji głębokość przy nabrzeżu wynosiła 10 m. Oznacza to, że mogliśmy obsługiwać przy nim statki o maksymalnym zanurzeniu do 8,5-9 m. Teraz jest już o dwa metry więcej.
Budowa umocnienia dna pozwoliła na zwiększenie głębokości technicznej przy nabrzeżu do głębokości dopuszczalnej 12,5 m.
Inwestycja finansowana ze środków własnych ZMPSiŚ polegała na przebudowie (wzmocnieniu) Nabrzeża Luksemburskiego i pierwszej sekcji Nabrzeża Zbożowego. Dalsze prace polegały na wykonaniu prac pogłębiarskich wzdłuż całego Nab. Zbożowego oraz wykonaniu umocnienia dna.
Elementy umocnienia to materace wykonane (uszyte) z odpowiedniej tkaniny, rozłożone na dnie, połączone (powiązane) pod wodą w całość i wypełnione betonem. Rozwiązanie to jest analogiczne do zastosowanego i wykonywanego właśnie w sąsiednim Kanale Dębickim w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” – konstrukcja jest identyczna.
Szczegóły inwestycji:
Prace budowlane rozpoczęły się w lutym 2024 r. i potrwały do połowy lutego. Po uzyskaniu decyzji zanurzeniowej dla nowej głębokości technicznej nabrzeża (21 lutego), końcowy odbiór prac odbywa się 28 lutego. Inwestycja została zatem wykonana zgodnie z harmonogramem. Cena kontraktowa robót – 14. 624. 700,00 zł brutto.
W tym serwisie wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.